2025. február 16., vasárnap

gázpedál????

 Mit találtam???

Nálam sajnos megvan az, hogy haladok egy 5. sebességben pályán 100-al......
A lábam épp hozzáér a pedálhoz.

Vegyünk a "0 és a padlóig nyomom" állást 20 egységnek. Ilyenkor 1-2es állásban vagyok. Ha épp inkább az 1es van meg akkor elkezd rángatni a motor. Mint ha nem tudná eldönteni hogy most motorfék legyen, vagy gázadás.

A netet turkálva mi jöhet szóba?
1., elektromos gázpedál.
mivel ebben egy pótméter van, és a legtöbb esetben ugye az eleje van használva - simán elkopik.

2., ECU probléma
ezt is előszeretettel cserélgetik a szerelők

3., Fojtószelepház csere (érzékelő sajnos egybe van építve) (takarítás megtörtént)

4., Sok helyen olvastam az UEC modul pucolást, kontaktspray-zést (megtörtént)


De akkor kérdezzük meg a CHAT GPT-t
Behalok..... tanítani kell??????
Hát ugye eleve volt akkudöglés, akkucsere, akku ki-be.... vagyis sose volt tanítva??
ezt ki kell próbálnom....

Az Opel Astra H (2004–2014) esetében a gázpedál tanítása (más néven gázpedál adaptáció) akkor lehet szükséges, ha:


Az akkumulátort lekötötték, és utána nem reagál megfelelően a gázpedál.

Fojtószelep tisztítás vagy csere történt.

A motor alapjárata ingadozik vagy rosszul reagál a gázadásra.

Gázpedál tanítás lépései (manuális módszer)

Kapcsold be a gyújtást, de ne indítsd el a motort. (Kulcs "II" állásban.)

Nyomd le teljesen a gázpedált, és tartsd lenyomva kb. 5-10 másodpercig.

Engedd fel a gázpedált teljesen.

Kapcsold ki a gyújtást, és várj kb. 30 másodpercet.

Indítsd be a motort, és ellenőrizd, hogy a gázreakció megfelelő-e.


Alternatív módszer (ha az előző nem működik)

Kapcsold be a gyújtást, és várj 30 másodpercet (ne nyomj semmit).

Indítsd be a motort, és hagyd alapjáraton járni 3-5 percig anélkül, hogy bármit csinálnál.

Kapcsold ki a gyújtást, várj 30 másodpercet, majd próbáld újra.


Ha ez sem segít...

Ellenőrizd a gázpedál pozíció szenzort (APP – Accelerator Pedal Position Sensor).





A fojtószelep adaptációját is el kell végezni, ha a gázreakció még mindig rossz.

Fojtószelep adaptáció lépései (manuális módszer)

Kapcsold be a gyújtást (kulcs "II" állásba, de ne indítsd el a motort).

Várj kb. 30 másodpercet, hogy a fojtószelep beálljon az alaphelyzetbe.

Kapcsold ki a gyújtást, és várj további 30 másodpercet.

Indítsd el a motort, és hagyd alapjáraton járni 5-10 percig anélkül, hogy megnyomnád a gázpedált.

Kapcsold ki a gyújtást, várj egy kicsit, majd próbáld ki az autót egy rövid úton.


Ha a manuális módszer nem működik

OBD2 diagnosztikai eszközzel (opcionális)

Csatlakoztass egy OBD2 diagnosztikai eszközt.

Válaszd ki az ECU-n belül a fojtószelep adaptáció (Throttle Body Reset / Throttle Position Sensor Reset) funkciót.

Kövesd az eszköz által adott utasításokat.

Fontos megjegyzések:

Ha az alapjárat túl magas vagy ingadozik az adaptáció után is, lehet, hogy vákuumszivárgás vagy más hiba van (pl. EGR-szelep probléma).

Ha a fojtószelep erősen szennyezett volt, lehet, hogy újra kell tanítani az ECU-t OBD2-n keresztül.

Ne nyomd a gázpedált az adaptáció közben, mert az ECU rossz adatokat tanulhat meg.

OBD2 diagnosztikai eszközzel resetelhető az ECU tanult értékei.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése