Mit találtam???
Nálam sajnos megvan az, hogy haladok egy 5. sebességben pályán 100-al......
A lábam épp hozzáér a pedálhoz.
Vegyünk a "0 és a padlóig nyomom" állást 20 egységnek. Ilyenkor 1-2es állásban vagyok. Ha épp inkább az 1es van meg akkor elkezd rángatni a motor. Mint ha nem tudná eldönteni hogy most motorfék legyen, vagy gázadás.
A netet turkálva mi jöhet szóba?
1., elektromos gázpedál.
mivel ebben egy pótméter van, és a legtöbb esetben ugye az eleje van használva - simán elkopik.
2., ECU probléma
ezt is előszeretettel cserélgetik a szerelők
3., Fojtószelepház csere (érzékelő sajnos egybe van építve) (takarítás megtörtént)
4., Sok helyen olvastam az UEC modul pucolást, kontaktspray-zést (megtörtént)
De akkor kérdezzük meg a CHAT GPT-t
Behalok..... tanítani kell??????
Hát ugye eleve volt akkudöglés, akkucsere, akku ki-be.... vagyis sose volt tanítva??
ezt ki kell próbálnom....
Az Opel Astra H (2004–2014) esetében a gázpedál tanítása (más néven gázpedál adaptáció) akkor lehet szükséges, ha:
Az akkumulátort lekötötték, és utána nem reagál megfelelően a gázpedál.
Fojtószelep tisztítás vagy csere történt.
A motor alapjárata ingadozik vagy rosszul reagál a gázadásra.
Gázpedál tanítás lépései (manuális módszer)
Kapcsold be a gyújtást, de ne indítsd el a motort. (Kulcs "II" állásban.)
Nyomd le teljesen a gázpedált, és tartsd lenyomva kb. 5-10 másodpercig.
Engedd fel a gázpedált teljesen.
Kapcsold ki a gyújtást, és várj kb. 30 másodpercet.
Indítsd be a motort, és ellenőrizd, hogy a gázreakció megfelelő-e.
Alternatív módszer (ha az előző nem működik)
Kapcsold be a gyújtást, és várj 30 másodpercet (ne nyomj semmit).
Indítsd be a motort, és hagyd alapjáraton járni 3-5 percig anélkül, hogy bármit csinálnál.
Kapcsold ki a gyújtást, várj 30 másodpercet, majd próbáld újra.
Ha ez sem segít...
Ellenőrizd a gázpedál pozíció szenzort (APP – Accelerator Pedal Position Sensor).
A fojtószelep adaptációját is el kell végezni, ha a gázreakció még mindig rossz.
Fojtószelep adaptáció lépései (manuális módszer)
Kapcsold be a gyújtást (kulcs "II" állásba, de ne indítsd el a motort).
Várj kb. 30 másodpercet, hogy a fojtószelep beálljon az alaphelyzetbe.
Kapcsold ki a gyújtást, és várj további 30 másodpercet.
Indítsd el a motort, és hagyd alapjáraton járni 5-10 percig anélkül, hogy megnyomnád a gázpedált.
Kapcsold ki a gyújtást, várj egy kicsit, majd próbáld ki az autót egy rövid úton.
Ha a manuális módszer nem működik
OBD2 diagnosztikai eszközzel (opcionális)
Csatlakoztass egy OBD2 diagnosztikai eszközt.
Válaszd ki az ECU-n belül a fojtószelep adaptáció (Throttle Body Reset / Throttle Position Sensor Reset) funkciót.
Kövesd az eszköz által adott utasításokat.
Fontos megjegyzések:
Ha az alapjárat túl magas vagy ingadozik az adaptáció után is, lehet, hogy vákuumszivárgás vagy más hiba van (pl. EGR-szelep probléma).
Ha a fojtószelep erősen szennyezett volt, lehet, hogy újra kell tanítani az ECU-t OBD2-n keresztül.
Ne nyomd a gázpedált az adaptáció közben, mert az ECU rossz adatokat tanulhat meg.
OBD2 diagnosztikai eszközzel resetelhető az ECU tanult értékei.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése