Hétfő
Reggel mentem vissza dolgozni.....
A kocsi ismét nyögve indult.... Az feltünt, hogy az akkufeszültség eddig 13,8-14,2 közt mozgott most meg csak 13,1-13,4 közt.
Még poénkodtam is bent, hogy ne rohanjon senki, mert a bikakábel be van készítve.
Nézegettem az akku árakat is. Hiszen eleve kicsi akku volt bent.
Este megyek ki a kocsihoz és GAME OVER:-)
Ajtó nyílt, műszerek ok....de a kocsi már nem indult.
Akkor bikázás:-))
Elmormoltam még egy kurva anyázást az eladó felé.
Hazajöttem, rátettem a töltőre, mert ugye másnap el kell menni akkuért (IS)
Kedd
Reggel nézem a töltést.....
A diagram azt mutatja feltöltve. Ilyenkor 4 egység kell meg 14,4V.....
No a 4 egység megvolt, meg a 13.0 V
Szóval ez már bajos......
Irány a bolt......
Pár kocsiba már raktunk ilyen MONBAT nevezetű akkut
A ChatGPT ezt mondta:
Nem egy Varta a neve, de ugye megtanultunk már... a márkanév nem minden.
2 év garancia van rajta!!!!
OK akkor lehet beszerelni, és azért dobjuk rá estig a töltőt......
-36.000ft ismét.
És az érdekesség????
ÉN még sose vettem ki semmiből úgy akkut hogy ne legyen rajta matrica, vagy kis tasak amibe benne van a számla, garancia, bármi....
Ezen az akkun SEMMI nem volt. Talán azért hogy ne is lehessen azonosítani??? KI tudja hány éves volt már.
De ez tuti jó, hiszen 2 egység villog és még csak 13,6nál jár
Csütörtök reggel hazafele
Nézem a kis szivargyújtós töltőn hogy bezony 12,3-Vról indul az akku vagyis nincs teljesen tele.
Indítás.... 14,3V......
ülésfűtés, világítás és máris csak 13,3
OPPSZ.....
OBD elővesz.
Az obd csatin ott a 14,3V, ellenben máshol valóban csak 13,3
Facebook csoportok (és itt jön be ismét hogy ne 1 helyről informálódj.... mint pl csak az M1:-)
És sokszor kiderül hogy az emberek átveszik az autószerelők helyét, és már csak alkatrész cserélgetés van.
Mivel ez viszont egy érdekesebb téma, így külön bejegyzésbe teszem, hogy könnyebben megtalálható legyen
ITT olvasható
Péntek
A generátoros téma megvan......
De akkor nézzük tovább.
Toronycsapágy rehabos állagmegóvás
BD javaslatára megorvosoltam a toronycsapágyakat......
- kupak kivesz
- kosz fellazít
- kompresszorral kifúj
- ro55 vagy valami rozsdaátalakító
- kiitatás
- és telenyomni zsírral
- kupak visza
(persze mind a 2 oldalon)
És akkor mivel kint az akku nézzük meg azt a hűtőfolyadék szintérzékelős csatlakozót.
Alapban ugye rajta se volt a tartályon...... de ott elsőre azt hittem csak leesett (Hát nem)
Alap talány az volt, hogy egy késes leágaztató volt rajta.
Töprengtem hogy az mi célt szolgálhat????
Így lett javítva a kábel?
Mikor mentem BD-hez a kulcsot felprogramozni feldobta a kocsi a "Coolant Level" feliratot.
Ki is ugrottam a kocsiból hogy a hűtőfolyadék szint ok???? Az volt.... tele.....
Megmozgattam a vezetéket és a hibajelzés eltűnt.
No akkor szedjük szét és forraszuk, zsugor csövezzük le rendesen - ha már valami kókánymester így oldotta meg. (a késes leágaztató mozgó helyre nagyon nem jó megoldás)
Szétszedtem.
Ekkor szembesültem vele, hogy ez rövidzárként volt használva.....
Vagyis nem 1 kábel, hanem mind a 2 kábele volt rajta...... így kiiktatva a jelzést.
HA TÖK ÜRES A TARTÁLY AKKOR IS AZT JELZI HOGY MINDEN OK
Az agyam felrobbant ismét. Videóban (5/5 etap nagyon durván anyázásba kezdek)
No akkor nézzük.
elsőre is a kábelt rendesen megcsináltam..... nem működik
akkor szereljük ki a tartályt..... asztalon teszteljük....
üres tartályra ráteszed a szakadásmérőt...... jelez....
ha felfordítod az úszó "felmegy" nem jelez....
De észrevettem hogy az egész csatlakozó felület mozog, és pár mm mozdításra is megszakad a jelzés...
Kiékeltem.... jó, jó, jó, nem jó, jó, nem jó, nem jó, nem jó, jó.....
Szóval ez így nem maradhat.
Vagyis szar volt az érzékelő (gondolom 19 éves) és a baromállatja mit csinál????
Nem kicseréli, hanem rövidre zárja.
Az miért baj?? Kibaszott kurva nagy baj?
Mert ha menet közben elmegy a vized akkor ugyebár semmi de semmi jelzést nem kapsz..... csak a végén..... mert besül a motor.
megoldás?? Új érzékelő alap, de érdemes tartályt is cserélni.
erre itt egy jó videó.
És tényleg jó, mert bár nem tér ki sok mindenre, de azt a videóban is említik hogy az úszó mágneses tulajdonságai megváltoznak.
Szóval körbejártam a webshopokat, és a legolcsóbb holmi 4800-5000ft körül van, tehát az érzékelő és a tartály összesen nincs 10.000ft. Igaz..... ezek számomra nem ismert márkák - és a videó alapján (bár azért egy folyadékkal teli tartályba képtelenség ilyen ütést elérni a mágnes úszóval kapcsolatban..... de a túltöltés esetén valós lehet a felakadás) - szóval inkább megdupláztam az összeget és FEBI márkát vettem.
jövő héten megérkezik..... a cseréje kb 5 perc..... és akkor sokáig ismét jó lesz minden.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése