Kis akku meghalt
Vettem egy normálisat. Zsír új, 2 év gari.
Feltöltve került a kocsiba vagyis mikor kivittem a garázsból még 13,1V-ot mutatott.
(persze ez lemegy 12,7-8-ig)
Ekkor kedd volt..........
Elmentem éjszakára...... szerda reggel haza
Szerda este vissza..... és csütörtök reggel haza
ekkor vettem észre hogy az akku alapban 12,1V -
és alapjáraton is ,csak a világítást rátéve 13,1-13,4 közt van csak a szivargyújtón a feszültség.
OBD bedug, ....... szintén..... de érdekes hogy a "feszültség az OBD csatlakozón" megvan a 14,4V
Kérdések, informálódás, videók nézése.....
A válaszok:
1., cserélj generátort, meghalóban
2., jó van az így.... 13,1-el is van töltésed
3., melegszik valamelyik sarud????
az egyes?? Hát nem lenne most kedvem........ egy normálisabb generátor 60+ ezres
Kettes? Ok ok... de ami zavar az nem marad úgy
Hármas?? Megnéztem ..... semmi..... igaz -3 fok volt.......
Péntek......
Egy orosz videóban láttam hogy hasonló volt a téma.... 13,4-es töltés.....
Átkábelezte a srác az akku negatív saruját a motor testére....és máris 13,7-13,8 lett.
No nézzük meg!!! (kb 3 fok van +ba)
Beindítom a kocsit... felállok a rámpára... kb ment 3 percet a kocsi. És? Basszus a test saru langyi....
Bikakábel.... és tényleg.....
OK akkor gyártsunk egy körsarus vezetéket.
Hozzávalók:
2db 8as körsaru
kb 40cm 8mm-es rész vezeték (hegesztőhöz is ezzel csináltam kábelt)
Akkusarura felcsavaroztam, illetve a blokkra is........ ide, ahova mutatom
És jöhet a teszt:-)
Ha semmi fogyasztó nincs???? Kapaszkodj meg
Ha pedig mindent bekapcsolsz?????
2 ülésfűtés
világítás
fűtések (tükör, szélvédő, belső), ventilátor maxra.....
Tehát nálam is az akkusaru préselt csatlakozása volt a probléma........
otthon, könnyen orvosolható probléma
Kaptam olyan választ utána (miért utána okosak az emberek??) hogy a gyárit meg csatlakozást meg kell fúrni és teleönteni ónnal.....
Tiszta sor.....
Egy zsír új feltöltött akku 12,8V környékén van 100%-on
Egy indítás 15-20km után tölt vissza......
Én bementem k-sz éjjel melózni és haza is jöttem. Vagyis a kocsi indult 4x.... ez 60-80km megtétele után jönne vissza. De eleve nem volt megfelelő töltés.....és nekem a táv 5km... vagyis összesen csak 20km volt.
Ezért volt az induló feszültség csak 12,2V
Szóval ha sok kicsit mész akkor nem a generátor a hiba, nem az akku.... hanem az élet....
Néha fel kell dobni töltőre és jó lesz az.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése